Allt för byn

Har nu följt Hammarstrand grabbarna för andra gången i  Allt för byn  och jag älskar det, jag ska nog ta min lilla vagn image408och hälsa på dem i sommar jag. för visst ser det vackert ut där:


Välkommen till Hammarstrand

Vy över Hammarstrand  
Hammarstrand är en av Ragunda kommuns tre tätorter. Byn ligger vackert belägen vid Indalsälvens strandkant. Hammarstrand ligger ca en timmes bilresa från Sundsvall (österut) och Östersund (västerut).
 
"Alla känner alla"
Hammarstrand ligger i den östra delen av Jämtland och har en areal av 222 hektar. Med ett invånarantal på 1000 personer är det inte flera än att "alla känner alla" i stor utsträckning. Det skapar en känsla av trygghet och närhet. Här bryr man sig om varandra. Det innebär också att det är korta köer på affärerna och bra med utrymme att parkera på...
 Hammarstrand

Thailändska paviljongen

Förutom rodelbanan kan du idag besöka ett naturtroget älghägn, en bra skidbacke eller Ragundabjörnen i Hammarstrand. I kommunen finns fler kända turistmål som Döda fallet, den thailändska paviljongen - King Chulalongkorn Memorial building, spökprästgården i Borgvattnet och träslotten i Skyttmon.

Ragundabjörnen
Ragundabjörnen som fälldes 1967 var på sin tid Skandinaviens största brunbjörn. Den går att beskådas på Ragunda kommunhus i centrala Hammarstand.

Läs mer på Ragundadalen turism sidor>>länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Ganska mysigt att drömma sig i väg på semestertrippar när man känner sig som en "snorjärs" för tillfället Coughing Sick Yellow Face Images
 


Kommentarer
Postat av: Tobias

Fina bilder :)

2007-09-25 @ 18:46:41
URL: http://grymtroligperson.blogg.se
Postat av: Christl

Den där paviljonen har jag sett inifrån.Släktingar som var dit så vi såg kort därifrån. Nåt att åka till nåt tag.

2007-09-26 @ 20:17:43
URL: http://smultronblom.blogg.se
Postat av: Helena

Kul att det finns folk som upptäcker HAmmarstrand!! Kul att se att serien verkligen gör nytta!!
Själv bor jag där!!
Självklart ska ni komma hit, det är otroligt vackert sommar som vinter!!
//Helena

2007-10-01 @ 13:42:15
URL: http://www.helelena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0