Min "konst "

Jag måste medge  att bland det första jag tittar på när jag kommer hem till någon så är det tavlorna  på väggarna.

Själv så är jag lite små besatt av 
Anders Zorn. Hans bondromantik och kurviga kullor är något som känns som på " riktigt "  vanliga arbetande kvinnor som inte är så bräckliga små varelser som man gärna vill få dem till på den tiden allra helst. Och Anders han älskade sina kullor han.......om inte lite för mycket i bland.

Här är ett urval av mina tavlor som inte är av värde men som jag tycker mycket om
image393
Denna tavla är på Ols Maria från 1918
en tavla som jag hittade på Anders Z. hemsidan
 
Denna tavla har jag för mig är på hans fru när de var nyförlovade.

Andes har blivit känd för sina nakna kullor och de finns även hemma hos mig

Ännu en som jag inte vet något om.

image398
Ingen  Anders Z. men en nymf som hänger inne på gäst toaletten hos mig.

En oljemålning som en vän till mamma och mig målat på 70-talet hon dog i canser för inte så länge sedan.

Min mamma har målat i olja många år, här är en tavla som jag har i sovrummet och en på vår Ronja som jag önskade i julklapp av henne i fjol.

Jag har gjort något tappert försök själv också , navistiskt men ändock ett försök.
image403
Ännu ett försök från min sida........nej nej jag har köpt den på Dollar Store 50 :-
som hittat tyckte jag .

Vad har ni på vägarna där hemma ?



J
ag hur varit duktig i dag också

puttsat fönster och fått upp nya
gardiner i köket idag.
image407
Nu har jag resten kvar bara.......... i rummet har jag fem fönster som väntar på mig :/

Kommentarer
Postat av: Mia

FEM fönster??? *pust*
Men fint som attan är det! Vad du har legat i..:-)
Jag blev väldigt förtjust i den "blå" tavlan som din mamma har gjort, helt ljuvlig!
Din Dollar-tavla går inte av för hackor den heller. Konst i den prisklassen är ju härligt, bara byta när man byter gardinerna, juuu *S*

2007-09-23 @ 19:39:42
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Helena

Så fint det blev. Jag ser att du inte har de lätta fönstrena heller. Utan måste öppna ich tvätta på fyra sidor, phu.
Kul att se lite konst. Jag målar själv i olja. =)
Kram.

2007-09-23 @ 19:55:02
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Mia igen

Vimsiga Mia tillbaka...jag glömde ju säga att ditt, som du kallar det, försök att måla är jättefint! Jag menar det verkligen, är barnsligt förtjust i det lite naiva!

2007-09-23 @ 20:04:48
Postat av: ejmis

Jag säger som Mia, det blå tavlan gillar jag bäst!

2007-09-23 @ 20:05:05
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Visst är det roligt att komma hem till någon med vackra konstverk på väggarna.. Jag gillar att blanda modern med äldre liksom egna konstverk.. Tror att det finns en liten målare i oss alla.. bara vi vågar doppa penslen i målarburken och smeta på.. Jag hade en tid som både olje och krit/akvarellmålare.. men mest olja för visst är det något visst att riktigt få smeta och kleta.. Ha de gott med dina verk och visst är dina egna o mammas så vackra.. det ögat får se bringar glädje i alla fall för det mesta:-)

2007-09-24 @ 08:13:01
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Christl

Hej! Här lyser flitens lampa ser jag. Sover du nån gång? Eller äter ni burkmat hela tiden? :-)
Skoajde bara. Men du är produktiv. Hinner ju knappt med att läsa din blogg. Får nog besöka den varje dag tror jag.
Kram

2007-09-24 @ 16:46:28
URL: http://smultronblom.blogg.se
Postat av: Chrissie

Vad roligt att få ta en titt på dina tavlor. Visst känner man sig så nöjd efter man har putsat fönster och bytt gardiner?! Jättefint blev det.
Trevlig kväll!

2007-09-24 @ 17:47:40
URL: http://vardagssnack.blogg.se/
Postat av: Carina

Får väl erkänna att väggarna här hemma är väldgt
tomma ännu så länge.
Är sån som väntar länge innan jag börjar göra
hål i väggar som är nymålade eller tapetserade!
Men visst ska det upp lite tavlor även här hemma
med tiden!

2007-09-24 @ 22:45:42
URL: http://skalet2001.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0