I kväll har jag haft häcken full ;)

Det den perfekta trädgårdskvällen
Energi fannas kvar efter en dag på jobbet
och vädret är lika underbart ännu
 Flower

image1416 
Tänkte att jag skulle börja  vid mitt land
där jag har en massa vårlökar som växer
framför en ett parti med snöbollsbuskar.

Bild från ett tidigare år
som visar hur det ser ut
 när det grönskat på lite mer där.

image1418
Längen har jag irriterat mig på den lilla häcken som envisas med att komma
med en massa skott överallt i landet framför där mina vårlökar växer
( gräver ner alla lökar som jag köper till krukor tidigt på våren )

image1419

Efter en timmes slit och ett par utnötta trädgårdshandsak
var jag klar......kännde mig så där härligt skitig och matt
så att de var skönt att gå in för kvällen.


Jag skulle igentligen ha grävt ner årets lökar
också.....men jag funderar på att utrota buskarna
riktigt och låta gubben ta traktorn och slita upp allt,
men då försvinner nog det mesta
 .....Hmm, tål att tänkas på

image1423

Lite vårblommor fångade jag med linsen också
krypande över vår tomten
( våra grannar funderade säkert vad jag tappat och letade så febrilt )
 Blushy 2 

image1421

image1422






Kommentarer
Postat av: Mia

Holy Jeeesus vilken underbar bild, den med huset i bakgrunden! Jag blir matt....
Hade det varit jag så hade jag väl aldrig kommit upp i stående igen ;-)

2008-04-25 @ 10:36:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0