SOLSTRÅLAR

Happy Yellow Orange Sun & Clouds Gifs Images - MySpace Layouts, MySpace Graphics

Vilken härlig vinterdag det varit idag.
Man blir glad av att se solen fast man inte själv kommer ut.
Vi har suttit ilag hela arbetslaget idag och gått igenom våra styrkort med vår
chef  och fått gott fika och lunch. Mysigt att få träffas utanför vår avdelning ibland och
få lite perspektiv på vad vi sysslar med om dagarna på dagverksamheten.

Old Man with Cane Images



Här är solstrålarna vi träffade i helgen

image1069

Det är så mysigt att få låna dem ibland och visst sitter takterna i,  jag kan fortfarande
byta blöja på småttingar och klä på och av ...
men lite krångligt är det allt med body,
tryckknappar överallt som ska hitta rätt .
De sken ikapp med varandra på Lördagen, men de hade haft tuffa dagar
före både för dem och deras föräldrar, RS-virus på lilla Elma så att hon blev
inlagd  på sjukhus och Alexander har öroninfektion som han medicinerar nu.
Plåstret på hans näsa är en sympati åtgärd för sin far som fick en flygande bok
på sin näsa av sonen, sånt som händer när två-åringar läser.
Alexander la beslag på Mats som fick köra traktor och
byta blöja på dockan medans jag kunde sköta lilla Elma
tyckte han och torka bajs och dylikt.

Cute Blinking Baby Images

Längtar redan efter de små änglarna



Kommentarer
Postat av: Helena

Härligt, här har solen lyst och det gavförsmak på våren.
Javisst var det pappersmasseteknik. Jag har jobbat 5 skift på FISKEBYBRUKS pappersmaskin. Jag var också den första tjejen som fick anställning på själva maskinen. Så de gamla gubbarna trodde aldrig att jag skulle orka med det. :0)
Har du också gått den linjen?
Ha det gott.

2008-02-04 @ 17:04:17
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: synne

Det ser ut som du hade en fin helg i "Jollträsk" hehe.
Jag väntar på besök därifrån. Sportlovsbesök.....
Det ser jag fram emot.
Det bästa med att låna andras barn är att man kan lämna dom till mamman och pappan när de börjar gråta:)
Förstår att du saknar dom.
Kram Synne :)

2008-02-04 @ 18:03:41
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: mosis

ge mig myskorvs elma!!!

2008-02-04 @ 21:12:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0