Vilken härlig dag !!!

Solar Sun Images
Solen har skinit så grannt hela dagen

image1079

Huset känns ovanligt rent efter att mamma har varit här och hjälpt mig att städa hela dagen.
Hon ville det hellre än att vara hemma och se gubben sin framför tvn hela dagen,
då det är både skidskytte och ishocky idag. Och vad gör man inte för husfridens skull.
Klart hon fick komma när hon så gärna ville  ;)
Vi blev bjudan på grilladkorv och bröd på brokvisten av Gubben och sonen.

Och första koppen kaffe har nu druckits på trappen  i år.
Där jag så ofta blir sittande med en kopp när det är sköna sommardagar,
och tittar ut på vår trädgård.


Bilden är tagen sommaren -05
Skillnaden är att nu tittar Goldie ut från
hundhålet i stället för Ronja som vandrat vidare
image1081




Tulpaner till Mor
Våra egenodlade tulpaner

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag tycker det var rart av henne att komma till dig *L* Och så tycker jag att din trappa är helt underbar, med alla byttor och urnor med blommor! Jag måste nog åka runt till loppisar och skaffa planteringskärl nu snart, för oj vad jag har beställt från Odla.nu!!! ;-)
Ska lägga nåt riktigt mjukt o gott på soffan så det inte blir för hårt för den trötta kroppen... *S*

2008-02-09 @ 19:06:56
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Anna

Men hallå... vilken stilig trappa. Där kan man ju sitta och njuta det förstår jag det.:)

2008-02-09 @ 19:16:28
Postat av: Helena

Snällt att komma och städa hos dig. Det är alltid roligare när man är två.
Ha en fin fortsättning på lördagen.

2008-02-09 @ 19:31:47
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: ejmis

Visst är det härligt när man får sällskap och hjälp när man städar?
Vilka mammor vi har!! =)

2008-02-10 @ 09:52:42
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: kats

Härligt att få hjälp.... tur mor din inte är sport intresserad då;-))

2008-02-10 @ 17:06:18
URL: http://kats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0