Blää

Nu vill jag inte vara  sjuk längre !!

Sick & in Bed Woman Images

Trodde i min enfald i går kväll att nu vänder det.
Hade faktiskt varit ut en sväng och varit till apoteket och affären
på dan och gjort middag till familjen, jobbigt men det gick.
 Mom
Tittade på Let`s dance och tyckte att det började göra lite mera ont i örat,
men när det var dags att lägga sig då värkte det som attan.
 Teary 
Var nära att ringa akuten mitt i nattten men kom på att jag kunde ta av min starka migrän medicin,
den hjälpte efter en stund och jag slocknade 3 tim. men före 7.00 så var jag vaken igen med  värken. 
 Grrr 
Nu ringer jag så kanske jag får en pencilinkur innan dagen är slut.
Ringer sjukvårdrådgivningen och får prata med en 
 Nurse SSk som frågar om jag har feber ?
-Har inte tagit någon feber.
   Nurse - Rinner det ur örat ?
- Nä, men det stundar nog inte som det känns.
 Nurse - Hör du sämre  ?
- Vet inte ? ( ingen som pratat med mig i natt :/ )
Nurse- Avvakta, Ta två alvedon och en impren vid värk
- Jag har värk NU och inga alvedon hemma,
men andra starka tabl. som jag däckar av.

 Nurse - Ja, jag vet ju inte vad det är för styrka på dem.
- Det är 100mg ( är starka) 

 Nurse -Jaa., avvakta, ta alvedon och hör av dig på eftermiddagen om du inte är bättre.
- Jahaa ??? ( ##//***)
Läger på luren och säger 
- Kossa  Mad Cow 

Det blir en till stark supp.
och en pina innan man slummrar in igen.
 Wake Up 
Kommer inte upp förrän det är ef.middag med en vidrig 
huvudvärka men dock ett öra som värker mindre.
Blir väl inlagd för avgiftnig isället.
 Har inte varit något roligt dygn alls 
 Walking Garbage Can 
..........kan bara bli bättre i detta lägga 
hoppas jag   
Hmm        




Kommentarer
Postat av: Ulla

Nej, fy vilken pestig dag. Hur är det idag?

2008-01-13 @ 05:52:01
Postat av: Mia

Nämen..nu har du väl råkat ut för det mesta i värk-väg! Det låter som om Alvedon är en universalmedicin, ska visst bota allt...Och så verkar det som om det är en standardfras för att slippa patienterna! Fy... :-(

2008-01-13 @ 07:26:16
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Mia

Om du känner att du orkar så har jag en ganska trevlig liten utmaning till dig... :-)

2008-01-13 @ 09:26:39
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Helena

Stackars lilla Carina. Sänder en kram till dig.
Hoppas du kryar på dig idag.
Ha det så gott annars.

2008-01-13 @ 09:43:15
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Paula

Men o din stackare! Som "öronbarn" så vet jag precis hur det känns, visserligen var det hundra år sedan, men det glömmer man aldrig. Mitt första egentliga minne är från stolen dom kopplar fast mig vid när jag var tre år, sen punkterar dom trumhinnorna och varet rinner ut...så gjorde man på den tiden, huvvaligen!
Jag tror nog inte det går över innan du får medicin! Så stå på dig!
Jag har inte hunnit få någon riktig favvo i Lets Dance ännu, men Uffe Larsson o Mi Ridell kan åka hem...
Detdär med Orrefors, anledningen till det var att alla andra assietter var odiskade, "rodnar" o gubben tog det som fanns...
Krya-på-dig-kram från pörtet denna soliga dag!

2008-01-13 @ 12:52:49
URL: http://paulaz.se
Postat av: Carina

Åh nej va trist att vara sjuk, öronvärk till på köpet! Trodde bara barn fick det nästan.
Nää ta nu och krya på dig så du kan vara ute i
det vackra vintervädrtet ni har där uppe, lyckostar!! :-)
Kramkram Carina

2008-01-13 @ 22:15:16
URL: http://skalet2001.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0