Nu är julen på väg ut..


Inga adventstakar i fönstren,
tomtar och änglar ligger i sin låda igen.
Men granen står grön och grann kvar i stugan

den har skjutit skott och lite synd att slänga ut den då,
själv blev jag helt slut efter detta ryck så granen får allt stå till helgen den.
 Feeling Blue
I morgon blir jag hemma och vilar med gott samvete,
då jag har sjukskrivit mig. Verkar vara någon influensa på gång här.
image956

Tulpaner står nu på vårt köksbord
och den rödrutiga duken är bytt till en egen händigt
vävd blå linneduk i Daldräll.
Det slår nästan aldrig fel på att det är blått jag vill ha efter julen.
image957






Kommentarer
Postat av: Cissi

Här hemma står ljusstakarna kvar i fönstren men de åker bort till helgen. Ska bli skönt med lite nytt i fönstren!

2008-01-09 @ 21:04:07
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Mia

Men blått är så fräscht och härligt vårlikt efter allt det röda...*L*

2008-01-10 @ 17:09:48
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0