Tulpanens dag

image966

En miljon om dagen
Vi köper 1 miljon tulpaner om dagen under perioden januari- påsk. De flesta av dessa tulpaner drivs också fram i Sverige. Lökarna kommer från Holland i augusti-september. De planteras i särskilda löklådor, placeras i en lökkyl för att vila där tills det är dags att driva dem i växthusen från januari månad. I Sverige finns det ca 250 odlare som producerar 120 miljoner tulpaner under vårvintern.


Inga färska tulpaner finns hos mig i dag
De ser mer ut så som jag själv känner mig

Vissen och urlakad
hänger vi med huvudet.
Har haft sprängande huvudvärk hela dagen
efter en natt med hostattacker och ett öra som
det rinner var ur fortfarande och ett pulserande ljud i.
 Sad
Ska det inte vända nu när jag fått pencilin ?

 Flowers And Hearts 
Inga tulpaner jag fick av gubben min heller
........men semlor kom han hem med.


Han är nog rädd att jag ska bli av med min
runda goa midja  ;)

On The Bathroom Scale Woman Gifs Images - MySpace Layouts, MySpace Graphics






Kommentarer
Postat av: ejmis

Du har fått en utmärkelse =)

http://ejmis.blogg.se/1200422140_utmrkelse.html

2008-01-15 @ 19:51:17
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Lisa

Lova att du ringer till hc i morron om du känner dig lika vissen som i dag, penicillinet borde ha börjat göra susen på ditt onda öra. Här hemma är det bara jag som är vaken, småskuttarna sover och även deras far.......men det är väldigt lugnt och skönt. Och så får jag ha fjärrkontrollen till tvn i fred :-)

2008-01-15 @ 22:01:47
Postat av: Carina

Till Lisa
Ja,ja, men jag hoppas på en bra natt så kanske jag återhämtar mig i morgon

2008-01-15 @ 22:07:36
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: synne

Hoppas ditt öra blir bättre snart. Jag vet inte vad det vill säga att ha ont i örat, för jag har ALDRIG haft öroninflammation. Tack och lov....
Ring doktorn med en gång i morgon! Det är en order.
Tulpaner är så härliga. När man tar i dom och det gnicksar och crispar, älskar dom.....
Semlor är en annan av mina laster....kan äta många. Men i Norge finns det inte. Tur man bor nära gränsen och kan åka till charlottenberg och handla.
Klems fra nabolandet :)
God bedring nu då......

2008-01-16 @ 04:53:13
URL: http://nabolandet,blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0