Ditt drömjobb?

Vi har väl alla drömt om ett visst yrke när man växte upp.

Själv så drömde jag om livet på landet
"statarunge" som jag var, uppvuxen vid
en sulfatfabrik. Men rötter i myllan
i Alftaskogarna.



Jag har fått praktisera bondelivet
lite hos mina svärföräldrar och
hos en bror till Mats.
Mer än så blev det inte, men mitt
intresse för djur och natur har hängt
med hela livet.

 Farmer 

Vad drömde DU om som ung
och hur blev det ?

Skriv om det på din blogg
och skriv en kommentar här
när du gjort det.



Länka gärna till mig så att andra kan
följa min uppmaning

Kommentarer
Postat av: Mia

Oj, det var en utmaning...Får nog sova på saken men återkommer i morron!

2008-07-14 @ 23:20:46
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Carina T

Ha, ha, ha nä du jobba vill jag inte nu när jag har semester. Men det är Carolina T som jobbar när det står CT på schema =) Inte jag som skrivit upp mig ;)



Kramisar!

2008-07-14 @ 23:28:59
URL: http://ozzyeddie.se
Postat av: synne

Jag drömmde om att ha en hel gård med hästar. Att jag var en framgångsrik tävlingsryttarina som vann alla tävlingar jag ställde upp i....

Vilken såpa....

Hur det blev?

Jo, jag fick min häst, eller rättare sagt under årens lopp hade jag väl 7 stycken. Men inte samtidigt.

Blev jag tävlingsryttatinna?

Ja det blev jag. På en avdankad travare som var min bästa vän.

Vi vann inte tävlingarna vi ställde upp i. Men kul hade vi. En och annan rosett kom vi hem med oxå....

Vilka minnen som dök upp nu....

Ktamen vännen.

Synne.

2008-07-15 @ 07:58:27
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0