Dagen började lugnt .....men nu är mitt första projekt igång



En skön förmiddags promenad med hunden
och sedan en sväng för att köpa lite färg.
.....så var det hela i gång


Boysen håller på att fräschar till fönstren på vår veranda
och min lott var att rusta pardörrarna,
jag har bestämt mig för att de ska gå i grå skala nu.
Blått har vi nu haft sedan 90-talet både på dörrarna
 och inne på verandan :/

....men nu är det slut på det
Jag körde igång och började grunda med vitt
inne på verandan på eftermiddagen,
 ska nog sedan tona ner det till ljusgrått.
Var inte alls meningen att det skulle göras nu
....men så glad jag är att det blev så.
Sa mest i förbi farten att jag skulle vilja ha en skrubb att
slänga in allt bråte som vill hamna på verandan,
en i spontat virke och en dörr med en hake på.



....vipps så var sonen där och måtta
och nu är de i gång och bygger :)

Goldie tycker inte alls om allt stök
.....det var så bra som det var tycker nog hon.
Men det väntar mer min lilla vän
....den sköna bäddsoffan som hon gärna myser i
och hennes husse med föresten.
Den ska nu ut och det ska bli lite stil där nu ;)
Loppis heter det som ska hjälpa mig att hitta
den rätta looken har jag tänkt mig ;)

Det var den första semesterdagen
....inget soft i hammocken
men jag somnar nog ovaggad ikväll


Kommentarer
Postat av: ejmis

Vad du jobbar på semestern ;)

Svar: Jag trodde dom kunde simma...kanske mamman har misslyckats och dränkt den? =(

2009-07-13 @ 23:36:02
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Carina

Grått är så otroligt sobert, näst efter vitt och blått det det min favoritfärg faktiskt!

En bland många andra som lockar med Grisslehamn är alla loppisar här i trakterna!

Andra är närheten till vatten eftersom marinan och campingen är i ett med båtliv/campingliv sida vid sida! Sen får man gratisbiljetter till ålandsbåten men Sveriges godaste smörgåsbord som vi kanske äter på onsdag, Grisslehamn är en liten pärla helt enkelt :-) Kram Carina

2009-07-13 @ 23:37:10
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Carina T

Vad fint det kommer att bli.

Känns skönt att göra "jobben" i början på semestern ;)



Kramisar!

2009-07-13 @ 23:48:35
URL: http://ozzyeddie.se
Postat av: synne

Vilken rivstart på semstern.

Ska du hålla det där tempot hela din semester eller var det bara stundens energiutlopp?

Förstår att Raggsockan funderar...

Vem hade inte gjort det....



Benet är bättre och jag ska snart ut i skogen och plocka bär...

Men tar nog med mig gåstavarna iallafall...



Ha det gott nu.

Njut semestern hihi...

Kram Synne.

2009-07-14 @ 18:59:16
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0