dödafallet

Vi åkte upp efter kusten till Sundsvall och tog vägen efter
Indalsälven mot Östersund på vår semestertripp

Så vackert det var efter Indalsälven
....märkliga saker har det hänt där





Det gick inte som det hade tänkt för "Vildhussen"
Magnus Huss, det är nu mer torrlagt i Ragundasjön

Nu mer är det en turistattraktion att gå här
....ganska skönt att röra sig efter alla mil i bilen,
men jag får erkänna att jag fick upp flåset bra
innan vi var klar.




På fyra timmar var en sjö på 1000 miljoner kubikmeter tömd
....det är nästan så att man inte kan förstå det.






....nu går resan vidare till Östersund


Kommentarer
Postat av: Margaretha

Men...gudars skymning vad vackra bilder....och en sån fantastisk historia....tänka sig....

Här har solen tittat fram så nu skall jag uuuuut...

Kram på dig

Margaretha

2009-07-24 @ 13:00:08
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Anna

Oj men du vilken dramatik i naturen..himmel tänk när allt det vattnet rämnade..superhärlig natur Carina..så vackert och intressant kan jag verkligen förstå..men så jobbigt att promenera där med alla trappor och spångar...pust..det är så kul att få följa med på din semester..

2009-07-24 @ 14:15:10
URL: http://filipendula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0