Hemma vid igen

....fullt i min hårddisk av intryck och jag har
redigerat nästan 300 bilder från vår lilla semester tripp.

Vet inte riktigt hur jag ska börja....

Ni får se lite av vårt campingliv

Det är i Östersund vi varit i två nätter
med blandat väder



Till Sandvikens camping
...som inte alls låg på Frösön
som vi blivit informerad.
Därimot hade vi en vacker
utsikt över ön.



Ingen trängsel på campingen och det var nog några
år sedan den hade sina glansdagar
....nostalgi känsla fanns det här



....visst andas det lite 60-tal om trädgårdsmöblerna.

Vi ska väl börja från början
och visa vårt första mål
på resan.


En imponerande historia som ni kan läsa mer om här


Det regnade medans vi var där
....men det gjorde det hela
mer exotiskt



Det kändes att man gick på betydelsefull mark
för thailändarna. Såg en äldre dam på väg in
templet med ett litet barn, de tog av sig skorna
innan de gick in dit.....men det stod ingen skylt
om att man skulle det och det gjorde en lite
fundersam hur man skulle göra själv.



På en liten scen fick vi se en fin dans föreställning

Musik finns det här


Graciösa små rörelser
...så olik vår egna folkdans

En del av Thailand i vårt norrländska landskap
...det var en egendomlig upplevelse

Allt pågrund av denna kung


Kommentarer
Postat av: Anna susar in

Oj himmel så exotiskt du haft det mitt i Hälsingland det var väl det värsta..mmm så härligt att kunna semestra i Thailand med husvagn..det är inte många som kan skryta med det du..fina bilder..tänk vad du lär mig mycket..om Thailand och om höns och allehanda viktiga saker..

2009-07-23 @ 23:17:21
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Anna susar in

Men Herrrrreguuuud ligger det i Jämtland..oj..himmel ja jag känner bara till Gotland vet du..:D det finns liksom inget annat tycks det..sorry..nu vet jag Jämtland it's..Anna då..hurdan är du( jag pratar med mig själv)...skärp dig..ja ja ok..

2009-07-23 @ 23:36:39
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Cissi

Så du ser dig omkring i Jämtland, detta vackra landskap! Östersund är en mysig stad och Frösön är så vackert.

Ska ni åka mot Åre också?

Kram

2009-07-24 @ 10:37:41
URL: http://cissilina.blogg.se/
Postat av: Carina

Härliga foton du ta´t vid thaipaviljongen!

Ett litet minithailand mitt i ingenstanns så bara, häftigt ställe tyckte jag. Tror det är 4 år sen vi var där nu om jag inte minns fel.

Jepp vi har haft toppenväder i Roslagen de 3 veckor vi varit där, underbart verkligen. Idag har här regnat i Gävle skönt nog......lite småmysigt till och med ;-)

2009-07-24 @ 15:54:10
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Lissen susar in ......

Men vilken tripp du har varit på Carina, här har jag också varit. Tänk att den där paviljongen ligger mitt inne skogen. Exotiskt!

2009-07-25 @ 10:29:12
URL: http://lissento.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0