Järvzoo

Vi var där redan när de öppnade vid kl 10.00
...en regnskur välkomna oss :/



Men sedan hade vi en så härlig dag
....på ca. 3km trätrall gick vi runt och
såg Nordens djur,fikade och hade
det så grejt.



Djur såg vi både stora och små
...på långt och nära håll


Vi hade turen att vara med när många av djuren
fick sin mat och fick även höra lite om dem
av duktiga djurvårdare.

Myskoxen är inte lätt att få se,
vi har endast 7 st i vilt tillstånd
i Sverige just nu....men här kom
de helt plötsligt nära oss detta
urtidsdjur,



En av huvudattraktion på Järvzoo
är vargen.

Vi fick vara med när det var matdags....



Vad serverades idag ?
Jag vill nu varna för ganska otäcka bilder

Visst vi åt grillad korv idag,
alla vet vad det innehåller...

....men detta var lite väl magstarkt,
små griskultingar var det på menyn :(


Kommentarer
Postat av: Synne

Det är en plats jag gärna vill besöka. Men det blir liksom inte av. Men nu fick jag ju iallafall en smakbit av det tack vare dig.

Härligt med djur.

Jo nog är det kanske magstarkt att se vargen få griskulting till middag. Men det är antagligen sådana som inte klarade sig i svinstallet. Så de kommer ju till nytta iallafall på nått vis.



Här börjar det ljusna och det är skönt. Trött som bara det. Men snart får jag sova igen.

Ha det gott nu.

Kram Synne.

2009-07-29 @ 03:58:58
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Ragnvi

Morning! Hoppas du sovit gott inatt! Förstår att du är i behov av en vilodag idag! Härliga foton, tack för att du delar dom med oss! Är många år sedan jag var dit nu....

Hur länge till har du semester?

Kramen!

Ragnvi

2009-07-29 @ 07:42:10
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Helen

Hmm den menyn såg inget vidare ut men det såg ut att vara ett mycket trevligt zoo.



Ha en bra dag

2009-07-29 @ 08:44:18
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: Anna

Alltså himmel vad du hinner med mycket..och så målar du med..mmm det är kul med äventyr och den här parken har ju verkligen vilda djur...mäktiga dom där tjurarna du..vargarna får käka på sitt vis en liten kulting till lunch är gott för en varg..jag tar hellre en kopp kaffe. :)Kram på sig..

2009-07-29 @ 09:34:07
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Anna

Himmel ja men slipa på du..hej o hå..så fikar jag :)nä men du..jag målar oxå..finlir..mmm så är det.

2009-07-29 @ 10:21:24
URL: http://filipendula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0