Lull lull natt och dag

Vi håller på att rustar vår glasveranda
....det har nog ingen missat som följer min blogg

Sent igår kväll kom jag på att jag har
gamla gardiner i en säck som ska
skänkas till Erikshjälpen.

Går ner till lillstugan för att leta
....mycket riktigt där är den och jag
hittar det jag sökte



Ett par gamla köksgardiner och border med rosor
har nu förvandlas till ett draperi och två kuddar.
Gissa om man är stolt....jag har sytt min första dragkedja
på den stora kudden. Ja, jag har ju en bra fröken.
Dottern är ju så pass sy kunnig och lånade även
ut sin nya symaskin till sin mindre sy kunniga mor ;)

Nu börjar det bli lite "bondromantiskt"
där ute och jag målar grått på alla
furumöbler idag :)

På förmiddagen hade vi lite
kvalitetstid jag och mina flickor

Vi tog bilen mot Byn dotter, hunden
och jag,  lämnade lite klädpåsar
till Erikshjälpen
....klart vi måste in och kika
där också.

Tomhänt var vi inte när vi kom ut
därifrån....

Flaskan och brödskrinet var mina fynd
Ett lika brödskrin har jag sedan förut
som ni ser på bilden, det gav jag
.....300 :- för på en Veteranmarknad
för några år sedan, det är det som
är det rätta marknadspriset skulle jag tro.

Sedan vart det en räkmacka på Käglan :p
innan vi for på en loppis.
Där fick Goldie en lysande blick
  


En soft  terrier charmade in sig med henne
och vi fynda några dricksglas och två korgar.

Nöjda åkte vi hem igen
efter vår mystur vi flickor :)





Kommentarer
Postat av: Anna

Oj vad du piffar Carina..mmm så pass fint det blir och vilka härliga fynd..mmm så ska en fin semesterdag vara..kvalité på alla sätt..en massa flaskor ser jag med :)så trevligt.Bara att fylla med goda "hick" drycker.

2009-07-25 @ 20:58:09
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Anna

Mmmm vi kan softa ihop då..så nice..måla på hej & hå..

2009-07-25 @ 21:19:45
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Lull lull ... nej det tycker jag inte ..riktiga fynd

härliga flaskor.

..så snygga kuddarna blev, man kan göra mycket av lite tyg och färg.

Kram Ingrid

2009-07-25 @ 21:23:44
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Carina

Min kreativitet har helt försvunnit i sommar men jag hoppas den kommer tillbaka!

Oj så du grejar OCH fyndar.......inte ens det har jag lyckats med denna sommar!

Tapeter kommer......men när undrar jag också :-)

2009-07-26 @ 17:21:53
URL: http://skalet2001.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0