Nationalromantik.....

Kan det bli mer svenskt än så här....

Vår resa i dag bar lite frukt,
fynda lite saker på loppis
Tre grogglas 15 :-
Ett  grönt Ekebyfat 40 :-
En liten eldfastform
"Bolinders"  75 :-
och vi gjorde en runda i den lilla byn
och tittade på de vackra husen
....de flesta övergivna.

Sedan våldgästande vi min kusin
...ni vet han som hade hemleverarans
med mina höns och nu mer är min konsult
i alla hönsfrågor.

Han har höns som bor i en lekstuga...

Vi gick husesyn i hans nyköpta hus,
många projekt på gång både inne och ute.
Köket var under renovering och lampan har
han gjort av en drivflaska för växter.
En konstnärlig kvinna bodde i huset tidigare
och lämnade lite saker kvar till H som är
väl insatt i retroprylar, jag fick en kanna av
H som förra husägaren gjort.

Kommentarer
Postat av: soffie

mmm det är verkligen gott med ugnsstekt falukorv enda korvsorten jag gillar,nja en prinskorv kan slinka ner på julbordet då,

ååå va vackert ni har det,

må gott

2009-06-06 @ 21:09:50
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Anna

Men vilket kap Carina..så härligt och vilken kusin..rena lyckan..höns i lekstugan..men så perfekt..alla lekstugor som bara står och står..hönshus borde alla bli..eller ja nästan alla..sköna bilder Carina collage är nice du..

2009-06-07 @ 08:17:32
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Mia

Ja himmel, vad säger man?????? Blir lite knäsvag, jag... L

2009-06-07 @ 12:02:20
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0