Måndag igen....



Visst låter det väldigt eländigt.....
allra helst när helgen mest
har bjudit på samma gråa väder.

Men......
jag vill inte alls klaga
det är inte alla förunt att kunna
dra ut på en utflykt på jobbet.
.....och att det sprack upp och det
blev en klarblå himmel gjorde
inte det hela sämre precis


Vi började med att åka hem till mig
....jag behövde lite bättre stövlar
för att kunna pjumsa i snön med
och en sekatör för att
knippsa av björkris med
.....oj då, kameran slank visst
med också ;)



Vi åkte krokiga byvägar där en av våra tanter sprungit
som barn och kunde alla gårdsnamn som hon
talade om med många minnen kring.

Vi brukar med lite glimten i ögat fråga de andra
om de vet var Muckelämäne är
....ja, de kallas faktiskt så åkrarna
ni ser bort mot horisonten på bilden ovan.
Har hört att det betyder sjöbotten på gammal
dialekt här. så det är nog så att det var en sjö
där i dalgången engång i tiden.


Jag tog kort på ett fågelbord
....är nog lite inspirerad av
Ragnvi tror jag :)



Den ska min moster fylla med lite mat
eftersom den står på hennes tomt.
Men hon sitter nog mest inne och
målar akvarell vad jag kan förstå.




Kommentarer
Postat av: Mia

Nu ryser jag!!!! Där är min pappa född och uppväxt! Hade jag haft kvar håret på benen så hade dom stått rakt ut nu... L

Det blir första veckan i maj jag kommer ner, har jag sagt det? Tror du jag längtar!!???

2009-03-09 @ 21:41:23
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: ejmis

Har ni haft sol idag?

2009-03-09 @ 22:08:24
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0