svart målat....

så att man blir mörkrädd.

Visst även jag är skraj för hur det försämras i dessa spartider
och det syns även i vår kommun att det dras åt i äldreomsorgen.

Men vi måste komma ihåg att det är endast de värsta
sidorna som journalisterna vill ge oss.

Även är det så att människor med demens som
 är en hjärnskada kan kan ge symptom som att
skrika hela tiden, varken mänsklig kontakt eller
mediciner hjälper alla gånger :/

Det finns nog lika många upplevelser som det finns
människor på boendet, olika bakgrunder och sjukdomar
gör hur de känner för att komma till ett gruppboende.
Ofta är det trygghet att veta att hjälp finns tillhands
på nära håll än att sitta ensam i sin stuga.

Jag gillar mitt jobb och vill inte jobba med hårda saker



Och att jag får jobba för att vi ska ha en
Seniormässa,
känns otroligt inspirerande.

Kommentarer
Postat av: Tesstamente

Det måste vara väldigt givande!

2009-05-14 @ 23:23:12
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Mia

Alla är vi olika, så är det bara...och reagerar olika beroende på vår erfarenhet...Jag vill att du tar hand om mig när jag blir gammal L

2009-05-15 @ 04:50:13
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0