Alla helgons dag

....och inget annat firas här.

Var till skogen på förmiddagen

Svetten rann fullkomligt av mig
var inte riktigt vad kroppen tänkt
sig efter två dagars sängliggande.

...men så skönt det var med frisk luft.

Satt sedan ute och pysslade
ihop en krans och ett gravarrangemang


På  eftermiddagen var vi bjudna
på mat hos svärföräldrarna
.....fullt ös, Alexander och Elma
var där för att gratta morfar.
En helg förtidigt
...men vad gör man när
 milen är många till
sina nära och kära

Morfar fick paket och tårta
...hjälp att öppna paketet
och äta upp tårtan :P


Sedan var det dags att åka
iväg till kyrkan och tända ljus
....moster Carína fick fullt upp
att hålla reda på de små i mörkret ;)


Men iväg kom vi
....så vackert med alla ljus
som brinner och människor som
vandrar runt och minns  de sina.

Nu har vi landat hemma igen





Kommentarer
Postat av: Anna ..tassar in

Men du vilken innehållsrik dag...och en massa fina ljus oxå..så vackert det är på bron Carina..härligt att du vaknade upp från eländet och kunde ta dig ut..

2009-10-31 @ 22:00:30
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: margit

Hittat och tittat i Din UNDERBART FINA BLOGG! Jättefina bilder!! Forsätt med det!

Ja idag har vi väl alla tänt extra ljus...både på kyrkogårdarna och även hemma...Många minnen till demsom "gått före".. Kram!

2009-10-31 @ 23:28:04
URL: http://margitholm.blogg.se/
Postat av: Synne

En allhelgahelg i min smak.

Gillar inte det här amerikanska måste jag säga.

Vad är det för fel på lugn och ro?

Tror vi behöver det i vår stressade vardag.

Tänkte på mina nära och kära med ljus ute i går kväll.

Har för långt att resa till gravarna. Men de finns i mitt hjärta.

Sköt om dig och krya på dig nu.

Kram Synne.

2009-11-01 @ 08:43:16
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Margaretha

Jag håller med dig.....det blir inget Haloween här heller.... Bara en massa ljus......stämningsfullt...

Sitter och letar bilder så snart dimper det nog ner ett mejl till dig... Fast vdu vet det är absolut ingen panik med stylingen....den får ta sin tid ;o)

Kram på dig

Margaretha

2009-11-01 @ 09:43:47
URL: http://catfriend.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0