Pojken



....dottern är så nyfiken på vad là familja gjorde utan henne
...ville nog gärna vara med hon med ;/

Så här kommer en liten historia
från resan
 ...igen

Strax före middagen som serverades
vid 19.oo på vårt hotell så var det
sagolikt att vara vid stranden



Det var en av de första kvällarna vi var där
vid stranden för att få lite romantiska bilder.

Då kom han "Pojken" som vi
kallade honom för sedan när
vi stötte på honom.

Milda bruna ögon och ett öppet sätt
som fick mig att smälta


Det som förvånade mig var att hundarna som levde på
gatorna här var väldigt tillgivna och lätt att få kontakt med
....ialla fall för oss turister, turkiska karlar passade de sig mer för :/

Hundarna var oftast märkt med en gul plastbricka i örat.
Det fick mig att ana att det ligger någon organisation
som har lite koll på dessa hundar som inte såg
ut att fara så väldigt illa på gatorna här.

....men det var till att skynda att få några
härliga foton på solen som snabbt
försvinner den här tiden.



Hallå....
ska inte jag vara med också !!!



Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Morning o välkommen hem igen säger jag! Saknat dig!

Har Goldie sett Pojken...tänk om hon blir avis, fniss!

Läser o njuter av vartenda ord o bild! Förstår att ni hade det härligt!

Kramen!

Ragnvi

2009-10-02 @ 05:11:26
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Anna dansar in..

Carina då..du har ett hjärta för hundar du ..jag kan tro att du gosade med pojken där på stranden..men du han den där låååånga pojken han verkar väl väldigt mild i blicken han med..kramvänlig och fin..



Jag är lite feg när det kommer okända hundar får jag erkänna..men säkert känner dom på sig det oxå..

2009-10-02 @ 06:05:20
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Synne

Godmorgon på dig och välkommen hem.

Så härliga bilder. Förstår det var skönt att sitta och vicka på tårna i solen där på stranden.....

Hotellet verkar ju helmysigt.



Den pojken där var en riktig goding. Det vore ju bra om det stämmer det som du antar att det är någon organisation som har hand om dessa hundar som springer lösa. Det känns skönt på något vis att någon bryr sig om på platsen.



Nu ska jag säga dig att jag längtar iväg jag med. Vi åker nästa söndag. En härlig vecka på Maderia.



Nu får du ha en fin fredag där du är.

Kramen Synne.

2009-10-02 @ 06:11:18
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Lissen

Förstår att du med ditt stora hjärta, hade koll på att vovsingarna hade det bra! skönt att det verkar så också.



Din egen pojke, ser så go ut också. Men det förstår, han har ju dej!!!

Kram på dej och ha en härlig helg!

2009-10-02 @ 10:55:25
URL: http://lissento.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0