Lycka

...kan vara att ha ett jobb framför sig

Jag har ofta suttit här och tittat på massor
med svamp som bloggare visat upp
....och undrat varför hittar inte jag 
dessa godingar i mängder.

Hörde att maken och sonen planerade
att åka till skogen och prova den nya
motorsågen tidigt på förmiddagen.
- Får jag följa med slank det ur mig,
där jag satt ruffsig och dann knappt
på klädd ännu.

Kvickt på med lite skogskläder och stövlar.
Det är skönt att bara andas lite skogluft
efter gårdagens shoppingrunda
tänkte jag.

Hörde hur motorsågen ven på
när jag gick in på andra sidan av skogvägen
....log lite och tänkte att nu mår han min make.

Men titta en kantarell och jag snodde
ett halvt varv och här fanns massor

Äntligen har jag hittat dem :)

(Det finns fler som kommer, jag lovar Lisa ;)



Kommentarer
Postat av: soffie

wow va kantareller du har hittat,

Fryser du ner dem eller är det bäst att torka dem?

Ha en underbar söndagskväll

2009-09-06 @ 17:43:01
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Anna ..dansar in

Aha..ja men du den lyckan är det inte mycket som slår..jag borde verkligen prova jag med..men det tycks aldrig bli av..men jag säger som Mia..det finns ju att köpa..:)men självplockade..oj oj oj..dom smakar bäst...grattis Carina till guldvinsten.

2009-09-06 @ 17:48:10
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Mia

Jaaa, man måste liksom ställa in ögonen på dom raringarna, vrida och vända och fokusera...sen är lyckan gjord! Mmmmm, så gott Carina!

Jodå, jag hade Hälsingebesök en helg i augusti, så himla kul!! S

2009-09-06 @ 17:50:45
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Christina

Svampplockning hör nte till min favorit, men jag har i alla fall lärt mig att äta svamp idag vilket jag inte gjort tidigare. Det väl rätt lång tid att rensa svamp, eller??? Har gjort det någon gång. Ha det gott, kram

2009-09-06 @ 19:02:55
URL: http://mammastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0