En traditon....

kan man säga det efter tre gånger...



Kallt blåsigt och helt underbart
....med riktig Kajsa Kavat stuk på det hela

Jag njuuter av varje steg där och det
inhandlades ett och annat...



Älgörtglögg, Rullrån, En tovad mössa i västa rump Nisse
stuket till mig själv och lite annat som jag nog är tvungen
att håll hemligt ett tag till ;)

Medelpads Hemslöjdstant var så
go så henne funderade jag på att
ta med hem till Hälsingland



Vad mer upplever man på Norraberget en sådan dag...

Förutom Tomteparaden som vi missade i år så var
det körsång och innanför den grå porten där,
spelade upp ett skådespel...
 


 Med en inlevelse förmåga som fick oss att lyssna som
fastfrusa i den...kalla gammel gården.
Berätta de om hur Vikingar fira Jul och nyår med
 vildsvin springande inne i stugan och hur de utmande
varandra till närkamp med de uppretande djuren.

Det är många hedniska seder och bruk som
vårt julbord har sin härkomst ifrån.



Vi runda av det hela med en tur ner på stan
där vi smög in på en Irändskpub maken och jag



Mmm....mycket att smälta denna dag,
som började tidigt och var lite bökig att
köra när vägar var oplogad delvis.

Sedan var det skönt att koppla av hos
dottern och hennes sambo


Kommentarer
Postat av: ejmis

Tänk att jag inte kom iväg på detta i år heller...

2010-12-05 @ 23:00:14
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Synnöve

Hej i stugan.

Vilken härlig gammaldax julmarknad.

Visst är det Kajsa Kavat stämmning. I allra högsta grad.

Tänk om man kunnat fått till nått liknade här....



Hoppas i alla fall att allt är bra med dig och Goldie.

Här är det skönt väder idag. 9 minus och snön vräker ner.

Ska bli skoj att skotta sig fram till brevlådan hihi.



Ha det gott min vän.

Kram Synnöve.

2010-12-06 @ 10:54:44
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Ragnvi på jobbet

Ingen kan som Carina beskriva i ord o bild! Underbart!

Och jag skulle hälsa från SotarMurre!!

Kramen!

Ragnvi

2010-12-06 @ 11:05:42
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hejsan Carina !

Det tar ett tag mellan varven,jag är skam till sägandes nog mest inne hos Ragnvi, hon kan ju tala om för Dig om det skulle vara något intressant hos mig.Jag har ingen kisse, ingen vovve inte ens en grå liten fågel.Inte i bur, nej fy, jag ser till att de vilda pippina får lite käk i kylan.Men få dom på bild det är svårare, de bara flyger sin väg.

2010-12-06 @ 20:50:21
URL: http://parart222.blogspot.com/
Postat av: Christina

Det är så mysigt med alla dessa julmarknader men vissa är det extra guldkant på. Tanden ser verkligen ut somhon kommer ur Kajsa kavat filmen HÄRLIGT. Kommer på att det var länge sedan jag var till S-svall nu härlig stad det, fick plötsligt en längtan dit.

Önskar dig en bra dag, kram

2010-12-08 @ 10:12:32
URL: http://mammastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0