Så bra det bara kan bli en midsommar.....

Härligt.....
mer en så behöver jag inte
säga för att summera denna helg
känner jag....



Midsommarstången
som jag gjort....
det är så att det är min grej ;)


Vädret blev bättre än vad det
var lovat....

Så det blev en tur med flotten



Far är kapten med bravur


Kvällen fortsatte med
kubbspel, trivsel, drinkar
och kortspel


Midsommardagen...

Nu var det jobb på agendan....

bakom vår husvagn står ett gamalt
grishus som nu har förvandlats
till ett hönshus, tro det eller ej
....Ruben och hans pullor ska på
Holiday :))

Ett tjockt lager med lera och annat skit
som dammade rejält skottade jag ut
....spola med vatten från tak till golv
Nu är det reden, sittpinnar och
en liten rastgård klar.
Tack snälla pappa :)

Efter en dusch och lite mat
i magen så gjorde vi en
repa genom skogarna

I Sidskogen gjorde vi vårt första stopp
.....många minne från min ungdom
poppade upp :))

Vi hade en korg med fika med oss
...tänkte stanna vid sjön Rossen,
men där blåste det småspik

Så vi hittade lä på ett hygge
mitt i intet...


Hästberget
...så vackert på berget vi for igenom,
 fortsatte upp till Prästvallen,
många år sedan man var där.
Det var där bla. den gamla filmen
"Driver dag faller regn" spelades in.

Nu gick några kor där allena
med vargstängsel runt sig


....det enda vilda vi såg efter alla milen
i skogen var en liten harpalt


Kommentarer
Postat av: Lena

Hej Carina! Härlig midsommar du haft! Blir lite vemodig av att se kortet från Prästvallen. Där har vi varit många gånger och hälsat på "fäbodjäntan" Tore som var så mysig. Ha det gott i fortsättningen av semestern.

2010-06-28 @ 12:10:55
Postat av: ejmis

Vilken perfekt midsommarhelg!

=)

2010-06-28 @ 19:24:50
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning mitt i Idyllen! Ser såå himla mysigt ut där i Marsa! Jag ska banne mig våldgästa nån gång!

Midsommarstången...du är sååå duktig! Och nytt hönshus! Är väl bara du som ser till att pullorna får sommarlov?!

Prästvallen har jag aldrig besökt..vägbeskrivning tack!

Om du har vägarna förbi Borg så är du så välkommen!

Kramen!

Ragnvi

2010-06-29 @ 09:22:17
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: eva stureson

Vilka härliga sommarbilder. Jag är urdålig på att gå in och kommentera och glömmer även att titta i alla bloggar. Det är fb man sitter fast på nu kram

2010-06-29 @ 10:00:12
URL: http://evasturesson.blogg.se/
Postat av: Carina T

Vad härligt du verkar ha på din semester, snart är det min tur ;)

Finfina bilder!



Kramisar!

2010-06-30 @ 21:37:08
URL: http://ozzyeddie.se
Postat av: Mia

Men Carina!!!!! Åh....Prästvallen...där har jag spenderat en midsommar i ungdomen...vilket minne jag fick nu!!!

2010-07-01 @ 09:51:08
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0