Sååå kul att träffa kusinera :)


Att dessa kan fängsla en så
....kan det bero på att de är en
primat som liknar oss i så mycket

Inge-Marie Persson är internationellt
känd för att kunna röra sig fritt med
Schimpansgruppen på Furuviksparken

Man kan se vilket förtroende ledarhanen Santino
har för henne och lilla Selma har
hon fött upp som sitt eget barn.


....oj, ska kanske ta det från början,
men jag blev så tagen av dessa apor

I dag firade Kommunal Gävleborg sina 100 år
med att bjuda sina medlemmar på
en fantastisk dag på Furuviksparken

Vädret var med oss
och det var busslass på busslass
som kom farande till denna stora fest.

Ordförande Mona Persson och Håkan Pettersson
från förbundet höll tal och så var festen igång...



Det fanns så mycket att se och göra
....men att åka karusell fick vara för min skull.
Köerna var slingrande långa och ljudet
fick mitt huvud att villa spricka i tusen bitar.

Jag gick mest och strosa bland djuren


Så kom en liten apa fram igen
....inte kan man missa
Zillah & Totte

Många vägar fanns att välja mellan
...likt som det är här i livet

Jag kände att det skulle vara skönt
att välja ett mer stilla ställe innan dagen
tog sin ände....




Kommentarer
Postat av: Synnöve

En härlig dag i djurparken ser man.

Det är skönt att gå runt och bara må gott.

Fast ibland är det för bråkigt med alla ljud.

Ser skönt ut att sitta och njuta en god macka och en kall dricka med utsikt över vattnet.

Kramen Synnöve.

2010-05-23 @ 04:11:38
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0