Grå vardag.....

Det är lätt så att man tycker att veckorna rullar på
lika år ut och år in...

Men nog är det mycket upp till oss själva...

Det är måndag och mamsen
serverar blommig falukorv ;)


(sonen smög runt med kameran utan vår vetskap)

Där sitter maken och väntar på maten
.....suck, hur ofta är det inte så

Men disken tar han så gärna ;)

Stopp där var är damerna på väg ???



Ni får allt vända bums
.....lite musli är vad de
får ute på gräsmattan

De gör kväller tidigt
....när jag kommer tillbaka
från hundpromenaden
är det bara att stänga
dörren till deras lilla hus.
Då sitter de uppradade
på pinnen så fint.

Lite pyssel hinner jag med in mörkret faller
....det gillar jag, det sätter
lite guldkant på vardagen

Liten lönnlövskrans
hänger nu på dörren



....nej så grå tycker jag nog inte
att vardagen är ändå


Kommentarer
Postat av: Carina

Härligt inlägg! Det gäller att se det ljusa i tillvaron :)

Ha en fin dag!

Kram

2010-09-21 @ 10:00:57
URL: http://cinacarina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0