Ljuva maj....

Mor ringde i kväll och frågade om vi ville följa med på
Björnsafari

Klart man vill
....det är så härligt att se all den grönska
som kom som en explosion i år

Vi körde genom skogen på krokiga vägar,
fram vi kom till en vacker by...

Finnfara...
där såg jag mina första svalor för i år,
vackra vyer som är insvept i det
ljusgröna


Några får såg rent av vettskrämnda ut när jag
kom där på vägen, är jag så otäck ?

Eller tog de mig för en björn som
lunkade fram...eller såg de att jag 
var en utböling ?


Annars var det mest fjäderfän
vi såg på vår resa.
Björnarna höll sig undan
...trotts att vi vet att de finns här nära




Kommentarer
Postat av: Mia

Tycker nog att detta var bättre att se än en björn...fast å andra sidan vore det ju häftigt L

Härliga bilder, Carina...

2011-05-11 @ 07:16:14
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Synnöve

Kanske var lika skönt att INTE möta en björn. De är ganska hissiga den här tiden på året. Hungriga efter en lång vinter i sitt ide.

Men vackert hade ni i alla fall på er safari tycker jag.



Kramen Synnöve.

2011-05-11 @ 15:15:56
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0