Det var tjo det var tjim...

I dag gjorde vi en utflykt till ett ställe
en gammal dam visat på för mig


...hon har inte så mycket minne
av vad som hände för en timme sedan.

Men är som en historiebok när det
gäller det som hände i sina ungdomsdagar. '

Hon visade mig denna
plats för någon vecka sedan
....hennes ben är fortfarande morska
trotts att de många år trampat.




Det var en trollsk stämmning i skogen
med kalldimma som låg efter vägen.


Nästan väntade mig se älvor dans där
dansbanan legat där i skogsgläntan...

men det är faktiskt svårt att föreställa sig att
här har det funnits en dansbana.



Det borde ha varit på 30-40 talet den
banan hade sina glansdagar
....men jag vet inte säkert hur det är,
skulle vara skoj att veta mer.

Tiden har stannat på detta ställe
allt har lämnats till förfall...




Fotogeniskt till tusan...

älskar att se sådant som
gör att fantasin flödar om
vad som kan ha hänt...


Kommentarer
Postat av: Mia

Sån't här triggar igång fantasin...kanske det går att kolla på nätet om nån vet nåt mer om den här dansbanan, festplatsen...

2011-11-19 @ 16:26:14
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0