Två veckor till advent...

Vissa av människosläktet börjar tråna efter att pynta

...det var dags att kolla vilka som
inte kan hålla sig på vår by

- Tog min special tränade svarta julhund till hjälp
för att nosa fram julslingor, adventstakar
och annat trams


Japp, napp på en gång

....en adventstake i fönstret på en villa
och sedan fick jag hålla hårt i kopplet.
Hunden nosade fram en balkong som
blinkade i kulöra färger
...suck finns det ingen hejd alls på vissa.


.....att vi sedan stod och suckta efter alla fina
julstjärnor och adventstakar i byns
enda julskyltade fönster på
Långgatan.

Det hör inte till denna historia
..snart ska man ju äntligen få
pynta med juleljus
;)


Kommentarer
Postat av: Mia

Aha! Så det finns dom som redan börjat...Jag brukar vara tidig, men i år vete 17 hur det är...Måste nog leta upp mina saker, känner jag L

2011-11-14 @ 20:17:40
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Mia

Grejerna är framme nu...=)))

2011-11-14 @ 20:38:20
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0