Vårt nya hem

Så heter en tidning jag köpte mig idag
...ny för mig och jag gillar skarpt
tidningar man kan bläddra
i och få inspiration

Satt mig med en kopp kaffe
vid mitt köksbord som
fått ny duk för dagen.
...det röda är väck och
jag har lagt på min
blå daldrällsduk
vävd av mig alena.
...en konst jag lärt och glömt.

Blädrar i magasinet...
Meen detta var inget för mig
..det insåg jag ganska
snabbt.



No, no....
mest en massa reklam om rolex klockor
och annat dyrt som man inte ens drömmer om.
Stilrena och designprylar.
Mest för storstads folket
tror jag.

Inget för en lantlolla
som går igång på loppis
och traderafynd
i alla fall.

Återanvända
och göra om saker
det är min melodi.

Idag kom min gamla lampa fram igen
....skärmen har jag strött rosor på
med decopage



Här blomma både rosor och valmon nu...






Kommentarer
Postat av: Mia

Meeen så fint, Carina! Nu blir jag loppissugen också :-))

2012-01-10 @ 21:44:11
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Runa

Ja din smak var avsevärt finare än tidningens, åtminstone det jag såg. Det är nog mysigt och hemtrevligt hemma hos er :-)

2012-01-10 @ 22:14:51
Postat av: Anneli

just inspiration lägger bra grund till att ta idéer, stjäla dom...men göra om dom till sitt eget och det gör du verkligen - jättefint hos dig!

2012-01-14 @ 09:01:34
URL: http://nygamlajag.blogg.se/
Postat av: ejmis

Åh så jag längtar efter loppis-säsongen... =)

2012-01-15 @ 16:42:23
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0