Anfallen av en kratta...

...slagits med rosenbuskar

Ni kan inte tro vad vacker man är efter en sådan fredagskväll

Fint är det därimot utanför vårt staket nu
....från att ha varit en tät djungel av olika buskar och träd
är det nu uppröjt och fint




Gubben min gick med röjsågen, sonen mortorsågen
och hjälpte även mig med att ta undan allt ris och träd
som föll till marken.

Själv så tittade jag mer på vad de tänkte
fälla en var jag gick
....så att säga

Jag ville så gärna spara ett par rönnar som växte där,
gillar dem så mycket när hösten kommer med
de röda bären.

Tror ni....
de var som vilda med sina redskap
allt skulle väck helst.



Jag lyckades rädda tre lönnar, en fin hägg, en syrenbuske
och en rosenbuske som var full i knoppar.

Ljust och fint blev det
...men det kostade en massa småsår på underarmarna
efter alla rosenbuskar som var väldigt svårhanterliga
och en smäll på kinden av den nedrans krattan
som låg där i höggräset.

Nu är jag blå och fin under ena ögat och kinden
är frodigare än vanligt
...bara så ni vet kommer de jäklarna med en väldig
kraft om man trampar till på rätt ställe




TREVLIG SOMMAR !!!


....en annan har semester i 4 veckor
som plåster på såren ;)


Kommentarer
Postat av: Mia

Hmm, krattor är sannerligen inte att leka med! ;-)

Ha en underbar semester, Carina! Kram på're!

2012-06-17 @ 06:33:11
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0