Trastevere

Bland all överdåd som man ser i Rom
var det denna stadsdel som tog mitt hjärta...

Små kullerstens beklädda gränder med en
en trivsam atmosfär är vad man möter
när man går i Roms äldsta statsdel
Trastevere



Vi gick där en regnig dag....



Vi åt lunch på en trevlig restaurang
...delade på en pizza som inte gick av hackor,
tyckte att vi var värda en efterrätt och
jag åt min första tiramisu som betyder
"pigga upp mig"

Något så
u n d e r b a r t
riktigt smälta ner i gommen
Mmmm....frågan är om jag kommer
att kunna få en så god som denna igen.

Fotade i det blöta vädret

...denna bild gillar jag själv skarpt








Kommentarer
Postat av: Mia

Känns som om jag ville nynna på "Lyckliga gatan" :-)

Underbart, Carina!

2012-05-09 @ 20:39:26
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0